نمایشگاه نفت و گاز سوریه

در این مقاله به بازار صادراتی سوریه میپردازیم با ما همراه باشید.

در حال حاضر با توجه به اوضاع سیاسی و اقتصادی سوریه بازاری بکر برای صادرات محصولات ایرانی و شرکت در نمایشگاه نفت و گاز سوریه می باشد.

نمایشگاه نفت و گاز سوریه:

نمایشگاه نفت و گاز سوریه فرصت مناسبی است که مشارکت کنندگان ضمن معرفی محصولات خود  به مدیران بخش خصوصی با مقامات دولتی سوریه که از بازدیدکنندگان این نمایشگاه خواهند بود نیز مذاکره مستقیم و رودررو داشته باشند.

نمایشگاه نفت و گاز سوریه فرصت مناسبی است که مشارکت کنندگان ضمن معرفی محصولات خود به مدیران بخش خصوصی با مقامات دولتی سوریه که از بازدیدکنندگان این نمایشگاه خواهند بود نیز مذاکره مستقیم و رودررو داشته باشند.

کشور سوریه بعنوان مهم ترین متحد سیاسی جمهوری اسلامی ایران همواره مورد توجه مسئولین محترم نظام جهت توسعه روابط اقتصادی و تجاری قرار داشته است.

در بخش صنعت نفت این کشور علاوه بر همکاری هایی که با شرکت های اروپایی در قبل از جنگ داشته، در طول این مدت قطع رابطه نموده است، همچنین سوریه امروز از پتانسیل جدیدی در ذخایر نفتی اکتشاف شده برخوردار می باشد.

از این رو بمنظور تامین خلاء ناشی از همکاری های شرکت های اروپایی که در حال حاضر با سوریه قطع همکاری نموده اند و همچنین به جهت آگاهی از پروژه های جدید اکتشاف، تولید و تامین نفت و فرآورده های نفتی آن کشور پیشنهاد می نمائیم در نمایشگاه نفت و گاز سوریه به تاریخ 31 تیر لغایت 3 مرداد 1401 که تنها نمایشگاهی است که در این موضوع برگزار می گردد مشارکت فرمائید.

سوابق نمایشگاه های قبلی نشان دهنده این مهم است که نیاز به فرآورده های نفتی، روانکارها و محصولات پترو شیمی از اولویت بیشتری جهت حضور برخوردار می باشند.

شرکت در نمایشگاه

چرا بازار سوریه مهم است ؟

با آغاز روند بازسازی سوریه و نیاز آن به تامین کالا , انتظار می رفت تا کشورهای حامی آن بتوانند همانند عرصه های سیاسی و نظامی, جایگاه بالایی در عرصه اقتصادی بدست آورند موضوعی که در مورد ایران بالعکس شد و حجم تجارت آن با سوریه کاهش یافته و حتی زیر 100 میلیون دلار رسیده است .

با آغاز بحران در سوریه از سال 2011 ایران اولین کشوری بود که به صورت عملی و میدانی به کمک سوریه شتافت و همچنین در عرصه دیپلماسی نیز تلاش کرد تا معادلات جنگ سوریه را به نفع ملت و دولت این کشور تغییر دهد با این همه نه تنها روابط اقتصادی ایران با این کشور مهم افزایش نیافت بلکه نسبت به دوران قبل از بحران نیز کاهش بسیار محسوسی داشت .

صادرات ایران قبل از بحران حتی توانست به بیش از نیم میلیارد دلار برسد اما در دوران بعد از بحران که به دلیل نیازهای سوریه و نیز تحریم آن از سوی شرکای تجاری اروپایی و عربی , انتظار حضور پررنگ تری می رفت , نتوانسته جایگاه مناسبی را در تجارت این کشور مهم ایجاد نماید.

بی توجهی به بازار سوریه در حالی است که حتی برخی کشورهایی که ابتدای بحران تاکنون با دولت و ملت سوریه وارد جنگ شده اند صادرات بسیار گسترده تری به بازارهای آن دارند .

درباره صنعت نفت و گاز سوریه

با توجه به گزارش صندوق بین المللی پول تا قبل از جنگ داخلی سوریه فروش نفت در سال 2010 مبلغی بالغ بر 3.2 میلیارد دلار بوده است که 25.1% از درآمد دولت سوریه را شامل می شده است .

به دلیل جنگ و تحریم ها میزان تولید در سال 2019  حدود 15581 بشکه در روز رسیده است .

میزان تولید نفت از مارچ سال 2020 تا فوریه 2021 بالغ بر 35000 بشکه در روز بوده است.

ذخایر نفتی سوریه عمدتا در شرق این کشور در منطقه دیرالزور در نزدیکی مرز عراق و در مسیر رودخانه فرات و تعدادی از چاههای نفتی در مرکز این کشور واقع شده است, مسلما سرمایه گذاری خارجی برای توسعه میادین و تولید نفت در این کشور ضروری است اما به دلیل تحریم های غرب شرکتهای غربی امکان حضور در این بازار را ندارند .

دو شرکت الفرات پترولیوم که در سال 1985 تاسیس شده است 50% سهام آن متعلق به شرکت نفت سوریه spc و 50%  سهام دیگر آن متعلق به شرکتهای خارجی غربی که در سال 2011 توانسته بود روزانه 100000 بشکه نفت استخراج کند و از دسامبر 2011 فعالیت خود را معلق نمود , شرکت پتروشیمی دیرالزور نیز کنسرسیومی است مشترک با شرکت spc و توتال فرانسه که این شرکت نیز تا قبل روزانه 27000 بشکه نفت تولید می کرد .

در حال حاضر روسیه نقش مهمی را در این صنعت ایفا می کند در مارچ 2021 شرکت capital limited به نمایندگی از دولت روسیه قراردادی برای اعطای حق انحصاری اکتشاف نفت و گاز در بلوک 1 واقع  در شرق مدیترانه به مساحت 2250 کیلومتر مربع و در سواحل طرطوس امضا نموده است .

در سال 2019 نیز دو شرکت روسیه ای مرکوری و والدا با دولت سوریه برای استخراج نفت و گاز در بلوک 7 با مساحت 9531 کیلومتر مربع و بلوک 19 در منطقه شمال شرقی و بلوک 23 با مساحت 2159 کیلومتر مربع در منطقه شمال دمشق امضا نمودند .

نمایشگاه_سوریه

اهمیت بازار نفت در سوریه برای ایران

مهمترین بخش سرمایه گذاری در سوریه ، صنعت نفت و فرآورده های نفتی می باشد. با توجه به ذخایر کشف شده در سوریه، ایران می بایست به منظور حفظ موقعیت خود در آن منطقه در این زمینه هوشیار و فعال باشد.

اوضاع صادراتی به سوریه در حال حاضر چگونه است؟

با تحقیقات انجام شده توسط سازمان توسعه تجارت ایران در حال حاضر تجهیزات زیرساختی صنایع نفت و گاز پتروشیمی بهترین بازار برای صادرات کالاهای ایرانی می باشد.

به دلیل اوضاع سیاسی و جنگ های اخیر بوجود آمده در سوریه،این کشور به سرعت اقدام به بازسازی تمامی صنایع خود کرده است.وبا توجه به اوضاع اقتصادی و سیاسی ایران،کشور سوریه جایگزین مناسبی برای مبادلات ارزی و معاملات می باشد.

سوریه در حال حاضر 22 میلیون جمعیت دارد که این آمار بسیار خوبی برای هدف قراردادن صادرکنندگان و شرکت در نمایشگاه نفت و گاز سوریه است.

رقبای ایران در بازار سوریه چه کسانی هستند؟

در حال حاضر مهم ترین رقیب ایران در بازار سوریه کشور روسیه می باشد.که به دلیل گران تر بودن کالا و صنایع روسیه و کم توانی در پرداخت این مبالغ روسیه توان صادرات به سوریه را ندارد.

نمایشگاه نفت و گاز سوریه چه شرایطی دارد؟

نمایشگاه بین المللی و تخصصی نفت و گاز سوریه در شهر دمشق و در تاریخ 31 تیر الی 3 مرداد 1401 برگزار می شود.

چرا سوریه و چرا دمشق؟

ارتباط سیاسی استراتژیک با ایران

بعد از جنگ کلیه زیر ساختهای این کشور آسیب جدی دیده و نیاز به بازسازی دارد

تعرفه های پایین گمرکی برای ایران (4 درصد)

عدم حضور رقبای منطقه ای ایران در سوریه به ویژه در صنعت نفت و پتروشیمی

ذخایر نفتی ارزنده در سوریه که نیاز به مشارکت در استخراج ، پالایش و تولید فرآورده های نفتی دارند

نمایشگاه_نفت_و_گاز

چه زیر مجموهایی میتوانند در نمایشگاه نفت و گاز سوریه شرکت کنند؟

کالاهای در زمینه اکتشاف، استخراج، پالایش و بازیابی، تجهیزات، خدمات تعمیر و نگهداری، حمل و نقل، مشاوره و تحقیقات زیست محیطی و پتروشیمی، زمین شناسی، مواد معدنی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و فرآورده های پایین دستی، موادپتروشیمی، روانکارها، انواع روغن های سبک و سنگین، نانوتکنولوژی، ایمنی و سلامت، تجهیزات جایگاه سوخت، ، بازیافت مواد پتروشیمی، انرژی تجدیدپذیر و سایر محصولات وابسته

چه امتیازاتی به صادرات به سوریه اعطا شده است؟

به گفته ی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران: تسهیل صادرات به کشور سوریه در راستای سیاست های ابلاغی وزارت صنعت و اهداف کلان صادرات کشور در الویت است.

همچنین شرکت در نمایشگاه نفت و گاز سوریه بهترین راه برای بدست آوردن ارتباطات و حضور در سطوح بین المللی نیز می باشد.

و همچنین تمامی مشتقات مربوط به صنعت نفت و گاز نیز مجاز به شرکت در نمایشگاه نفت و گاز سوریه می باشند.

برگزار کننده ی نمایشگاه نفت و گاز سوریه:

کمپانی مشهدانی که یکی از معتبرترین برگزارکنندگان نمایشگاه در سوریه می باشد با همکاری شرکت پارس رستاک برگزار می نماید.

کمپانی مشهدانی همچنین در کنار برگزاری نمایشگاه فیزیکی،جلسات B2B موثری را برگزار میکنند و به دلیلی ارتباطات دولتی که دارند جلسات موثری را می توانند با ارگان های دولتی ترتیب دهند.

در نمایشگاه نفت و گاز سوریه در سال گذشته شرکت کنندگان موفق به دیدار با وزیر نفت و گاز سوریه شدند که این دیدار شروع پیشرفت های چشمگیر شرکت کنندگان دوره ی پیش بود.

کلام آخر:

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در نمایشگاه نفت و گاز سوریه با کارشناسان پارس رستاک تماس حاصل فرمایید.

02188540252

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایشگاه های عراق

حمایت سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه برای نمایشگاه های عراق نشست سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه با مدیران بیش از 30 شرکت

ادامه مطلب »

نمایشگاه عراق

در این مقاله قرار است به تمامی نکات صادرات و نمایشگاه عراق بپردازیم با ما همراه باشید. بازار و نمایشگاه عراق را شرح دهید؟ عراق

ادامه مطلب »

نمایشگاه کشاورزی

در این مقاله درباره ی نمایشگاه کشاورزی سوریه اطلاعاتی جامع و مفید در اختیارتان قرار داده ایم. اوضاع صادرات به سوریه چگونه است؟ میزان صادرات

ادامه مطلب »

نمایشگاه تجهیزات پزشکی

با این مقاله همراه باشید تا جدیدترین آمار صادرات و نمایشگاه تجهیزات پزشکی را در اختیارتان قراردهیم. در این مقاله بهترین راه های صادرات و

ادامه مطلب »